مصرف میوه را جایگزین شیرینی و شکلات کنید



به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از وزارت بهداشت، زهرا عبداللهی در توصیه های تغذیه ای برای نوروز افزود: میهمانان باید توجه کنند که نیازی نیست در تمام دید و بازدیدها از شیرینی و شکلات استفاده کنند.
وی ادامه داد: میوه‌ها علاوه بر ویتامین‌ها و املاح معدنی که برای حفظ سلامت بدن لازم است، حاوی ترکیباتی به نام آنتی اکسیدان هستند که نقش آنها در پیشگیری از بیماری های غیرواگیر ازجمله دیابت، بیماری‌های قلبی عروقی و سرطان‌ها شناخته شده است.
عبداللهی با بیان اینکه مصرف زیاد میوه موجب اضافه وزن و چاقی می‌شود، افزود: روزانه 2 تا 4 واحد از گروه میوه‌ ها می‌ توان استفاده کرد و هر واحد میوه معادل یک عدد میوه با اندازه متوسط است.
مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت ادامه داد: اگر مردم در طول روز چند دید و بازدید داشته باشند، هر بار از یکی از انواع شیرینی، شکلات، آجیل یا میوه استفاده کنند که با اضافه دریافت انرژی، دچار اضافه وزن و چاقی نشوند.
عبداللهی با بیان اینکه برای صرف چای، به جای قند و شکلات بهتر است از کشمش، توت خشک یا خرما در حد کم استفاده شود، تاکید کرد: مصرف مواد قندی و شیرین مانند شربت ها، شکلات، آب نبات، پولکی، گز و سوهان محدود شود.
اجتمام**2181**1834



انتهای پیام /*